بنیامین84

آشنایی با انواع علم ها و فناوری های جهان

بنیامین84

آشنایی با انواع علم ها و فناوری های جهان

سلام!!
شما در این سایت می توانید با انواع فناوری های جهان آشنا شوید واطلاعات عمومی ذهن خود را افزایش دهید،همچنین با وبلاگ ها و سایت های مختلف دیگر آشنا شوید(البته در قسمت وبلاگ ها)

_ در کادر جستجو نیز می توانید نام مطلب را وارد کنید وآن را مشاهده کرده و بخوانید.

امیدوارم که از این سایت یا وبلاگ خوشتان بیاید و راضی باشید.
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

طبقه بندی موضوعی

آخرین نظرات

نویسندگان


عدد اتمید اتمی اصطلاحی است که در شیمی و فیزیک مورد استفاده قرار می گیرد. عدد اتمی (به عنوان عدد پروتونی نیز شناخته می شود) تعداد پروتون های موجود در هسته یک اتم است. در نتیجه عدد اتمی با تعداد بارهای هسته یکسان است. عدد اتمی با Z نمایش داده می شود.

عدد اتمی در اصل به معنی شماره مکان یک عنصر در جدول تناوبی است. هر عنصر شیمیایی عدد اتمی منحصر به فردی دارد. هیدروژن عنصر اول در جدول تناوبی است و یک پروتون دارد. بنابراین عدد اتمی آن 1 است. هر اتم طلا 79 پروتون دارد و عدد اتمی آن 79 است. در یک اتم با بار خنثی، عدد اتمی با تعداد الکترون ها برابر است

عناصر را می توان در جدول مندلیف مرتب کرد.هر کدام از عنصر یک علامت اختصاری دارند مثلاً علامت اختصاری c برای کربن به کار می رود، در کنار علامت هر عنصر یک عدد وحود دارد که به آن "عدد اتمی" می گویند


هیدروژن،hydrogn

هیدروژن ساده ترین عنصر است و ساده ترین اتم را دارد.

یعنی فقط یک پروتون و یک الکترون دارد،هیدروژن گازی بسیار سبک است که در هوا بالا می رود. در گذشته از هیدروژن برای پر کردن بالن ها استفاده می شد، اما برای انجام این کار مشکلی وجود داشت؛هیدروژن سریع آتش می گرفت و بالن منفجر می شد.

در ستاره ها نیز هیدروژن می سوزد،به همین دلیل ستاره ها داغ و درخشانند.


اورانیم،uranium 

اورانیم عنصری سنگین و خطر ناک است.اورانیم پرتوی خطرناکی تولید می کند، که پرتو رادیواکتیو نام دارد.این پرتو باعث ایجاد سوختگی و بیماری هایی مانند سرطان می شود.رادیواکتیویته صورتی از انرژی است و با مراقبت مناسب و دقیق می توان از آن به عنوان سوخت در نیروگاه های هسته ای استفاده کرد.


کربن،carbon 

کربن عنصری بسیار مهم در بدن موجودات زنده،از جمله انسان است.کربن به راحتی به اتم ها ی عناصر دیگر می پیوندد و گروهی از اتم هارا تشکیل می دهد که ملکول نام دارند.کربن خالص به دو شکل وجود دارد:1_دوده ی پودری نرم 2_الماس سخت و درخشان.شکل کربن بر اساس چگونگی اتصال اتم ها آن به یک دیگر متفاوت است.


آلو مینیم،alumnium

آلومینیم عنصری فلزی است و یکی از عناصر پر مصرف زندگی جدید محسوب می شود.آلومینیم فلزی سبک ومقاوم است، زنگ نمی زند و نمی پوسد.آلومینیم ماده ی اصلی سازنده ی قابلمه،قوطی های نوشابه،فویل ها و هواپیما های جت است.

 

بنیامین خیامی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی